Jak skutecznie czyścić dyfuzor?

Na moim blogu dużo czasu poświęciłem wędkarstwu, nieco zaniedbując akwarystykę. Chcąc naprawić ten błąd postanowiłem zamieścić krótki wpis dotyczący konserwacji istotnego elementu jakim jest dyfuzor do akwarium. Myślę, że jest to kwestia, która dość mocno trapi niejednego akwarystę.

Zacząć trzeba od tego, że szklane elementy dyfuzora mają jedną bardzo nieprzyjemną cechę, w postaci tendencji do zachodzenia brudem i glonami. Po czym poznać, że nasz dyfuzor nadaje się do gruntownego przeczyszczenia? Tak naprawdę widać to już na pierwszy rzut oka – brudny dyfuzor po prostu wygląda niezbyt zachęcająco (zielonawy osad). Swego czasu w internecie natrafiłem na informacje o tym, że dyfuzor do akwarium najlepiej wyczyści woda utleniona. Choć do informacji wyszukanych w sieci mam zdrowy dystans, to przy nadmiarze wolnego czasu postanowiłem to zweryfikować. Wyjąłem dyfuzor i zgodnie z zaleceniami zalałem go wodą utlenioną.

Mój dyfuzor do akwarium czyściłem w ten sposób w czasie łącznie 6 dni. Efekty tego procesu przeszły moje oczekiwania. Dyfuzor wygląda jak nowiutki, muszę przyznać że eksperyment z wodą utlenioną był świetnym pomysłem. Efekt jest niesamowity, a najlepsze jest to, że wodę utlenioną można wykorzystać nie tylko w takim elemencie jak przykładowo dyfuzor CO2 do akwarium – sprawdzi się ona również do czyszczenia wszystkich szklanych elementów. Minusem takiej kuracji jest to, że przez pewien czas akwarium nie będzie zasilane dwutlenkiem węgla (oczywiście jeśli posiadamy drugi dyfuzor to nie będzie z tym problemu).

Leave a Reply

